פרשת הדירה • יניב נגד ישי: "מהיכן הכסף למימון רכישת הדירה?"

דוד לזר 2 Comment on פרשת הדירה • יניב נגד ישי: "מהיכן הכסף למימון רכישת הדירה?"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרשה חדשה נפלה הערב על אלי ישי. אלדד יניב, מי שנבחר למקום לא ריאלי במפלגת 'העבודה' – פרסם הערב (מוצ"ש) פוסט ברשת החברתית בו הוא מאשים כי אשר מישאלי, חבר מועצת העיר ירושלים, רכש בנאמנות דירה בירושלים, בשמו של ח"כ אלי ישי, יו"ר תנועת 'יחד העם איתנו'.

לדבריו של יניב, "במשכנות האומה בירושלים יש לאלי ישי דירה. את הדירה רכש עבורו הנאמן אשר מישאלי".

"אשר מישאלי קודם משך השנים על ידי ישי. בתחילה לגזבר סיעת ש״ס בהסתדרות ובהמשך – לחבר מועצת העיר ירושלים. כשהתגלתה העובדה שמישאלי מחזיק דירה בנאמנות לישי, מיהר מישאלי להעביר את הנאמנות למישהו אחר".

article_1449a1aa384b49adba8243f91d0b5dee

article_46cd77e327914232bc6ae2a442206273

"מהיכן הכסף למימון רכישת דירתו של ישי?, למישאלי ״הנאמן״ אין הסברים. פניתי ליועץ המשפטי לממשלה, באמצעות עו״ד לוליק אסל, לבדיקה".

אלי ישי לא המתין, והוא מיהר להשיב, וממפלגת  'יחד- העם איתנו' נמסר כי "לפני כ-5 שנים ביקשה משפחת ישי להחליף את דירת מגוריהם בשכונת הר נוף.לצורך כך,רכשה המשפחה דירת 5 חדרים בפרוייקט משכנות האומה במסגרת קבוצת רכישה. הרכישה נעשתה בנאמנות, כשהנאמן היה חברו של ישי, מר אשר משאלי. ישי בחר לרכוש את הדירה בנאמנות על מנת שלא לאפשר לבעלי עניין להשתמש בשמו כשר בכיר לצורך קידום הפרוייקט".

"מטרת הרכישה היא להחליף את דירת המגורים היחידה  של ישי ומשפחתו בשכונת הר נוף  למגורים בשכונת משכנות האומה. מקור כל הכסף לרכישת הדירה –כל חסכונותיה של משפחת ישי.עלות הדירה- כ-2 מיליון שקלים, חלק נכבד הכסף כבר שולם במהלך חמש השנים שחלפו, יתרת הכסף צפויה להיות משולמת ממכירת דירת המגורים הקיימת של המשפחה".

"כמובן, דבר הרכישה וכל הפרוצדורות הנלוות דווחו כמתחייב בחוק במסגרת הצהרת הון של אישי ציבור למבקר המדינה".

"עם כניסתו של מר מישאלי לתפקיד חבר מועצת העיר ירושלים, פנה חה"כ ישי, אז שר הפנים, למבקר המדינה דאז, מיכה לינדנשטראוס, על מנת לקבל ממנו חוות דעת כיצד לנהוג. הוא הפנה אותו ליועץ משפטי לממשלה דאז, מני מזוז. המשנה ליועמ"ש מייק בלס המליץ לישי להחליף את מר מישאלי. בעקבות המלצתו החליף ישי את את מר מישאלי בעורך הדין יצחק כהן, המשמש כנאמן עד עצם היום הזה".

"לטענות העולות במכתב אין שחר, מאחר ובעצם שימושו של מר מישאלי כנאמן לא  הרוויח מר ישי דבר, שכן אין מדובר בשרות ייחודי. מר ישי יכול היה למנות עורך דין או כל אדם אחר שאין לו קשר אליו לתפקיד. הבחירה במישאלי נעשתה בתום לב מתוך היכרות אישית וחברות ארוכת שנים בין השניים".

"הלוואי שאמות המידה המחמירות שנטל על עצמו חה"כ ישי ישמשו דוגמא ומופת להתנהלותם של כל אישי הציבור בישראל. אנו שבים על קריאתנו לניהול מערכת בחירות נקייה והוגנת", נאמר בהודעה.



2 תגובות

מיין תגובות